Σελίδες

Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

Το αλάτι μέσα από το STEAM

Κατά τη διάρκεια του έργου STEAM in my kitchen προτάθηκε από τους συνεργάτες μας από τη Λάρισα  το ΑΛΑΤΙ και μας δόθηκε η πρόκληση να φτιάξουμε έργα τέχνης με αλάτι.Το επιστημονικό ερώτημα που τέθηκε ήταν τι παθαίνει ο πάγος όταν ρίξουμε πάνω του αλάτι.
Πειραματιστήκαμε λοιπόν με τον πάγο και το αλάτι.
Ρίξαμε πάνω σε παγάκια ζεστό νερό, νερό κρύο, αλάτι ,τίποτα και κάναμε τις προβλέψεις μας για το ποιο παγάκι θα λιώσει πρώτο.










 Τελικά είδαμε ότι πρώτο έλιωσε το παγάκι με το ζεστό νερό ,μετά το παγάκι με το κρύο νερό ,μετά το παγάκι με το αλάτι ,με τη ζάχαρη και τελευταίο αυτό που δεν του βάλαμε τίποτα.
Στη συνέχεια ψαρέψαμε παγάκια  .Χωρίς αλάτι  τα παγάκια δεν κολλούσαν στο σχοινί ενώ με το αλάτι κολλούσαν και μπορούσαμε να τα ψαρέψουμε.



Κάναμε έργα τέχνης με αλάτι.Ζωγραφίσαμε τη μισή σελίδα μας με νερομπογιές και ρίξαμε αλάτι που δημιούργησε ένα ξεχωριστό εφέ χιονιού..Την υπόλοιπη αφού την βάψαμε με άλλο χρώμα την σκεπάσαμε με μια σακούλα για να δώσουμε στο χρώμα το εφέ του πάγου.Μετά κάθε νήπιο έφτιαξε έναν χιονάνθρωπο στο χιονισμένο φόντο.


Όμως από που παίρνουμε το αλάτι;Παρακολουθήσαμε βίντεο στο youtube και φτιάξαμε τη δική μας αλυκή .Αφήσαμε το σκεύος με το αλατόνερο στο καλοριφέρ και περιμέναμε .Την επόμενη μέρα υπήρχε μόνο αλάτι χωρίς νερό.




Στη συνέχεια τα νήπια χρησιμοποίησαν αλατοζύμη και οδοντογλυφίδες για να φτιάξουν ένα σπίτι που να μπορεί να στέκεται.'Όμως επειδή τους άρεσε πάρα πολύ αυτή η δραστηριότητα κατασκεύασαν ήλιους και άλλα πράγματα.















Παίξαμε ακόμα με τον κώδικα και το αλάτι. Τα νήπια έγραψαν τη λέξη ΑΛΑΤΙ χρησιμοποιώντας εικόνες που από τα αρχικά τους σχηματιζόταν η λέξη . Βοήθησαν και τον χιονάνθρωπο να ακολουθήσει μια διαδρομή  περνώντας από όλα τα γράμματα της λέξης αλάτι.





Εξερευνήσαμε ακόμα και την πυκνότητα με το αλάτι χρησιμοποιώντας νερό, λάδι και αλάτι.



 Φτιάξαμε ακόμα και πετρώματα από αλάτι.Διαλύσαμε αρκετό αλάτι σε ένα ποτήρι νερό και βυθίσαμε  ένα σκοινί μέσα σε αυτό.Σκεπάσαμε με χαρτί και το αφήσαμε .Μόλις επιστρέψουμε στο σχολείο θα δούμε τι ακριβώς δημιουργήθηκε γύρω από το σχοινί.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου