Σελίδες

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

Κώδικας - πρώτη προσέγγιση

Τι είναι ο κώδικας και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο νηπιαγωγείο;Αυτό ήταν ένα ερώτημα που καιρό με απασχολούσε και αποφάσισα να ασχοληθώ με αυτό στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (Europe code week) και να οργανώσω δραστηριότητες κωδικοποίσης για τα νήπια.Μπορείτε να οργανώσετε κι εσείς μια δραστηριότητα για το Code week 4 all και να μας ενισχύσετε χρησιμοποιώντας τον κωδικό μας     cw19-VYr9A.

 Αφού προηγήθηκε  μια συζήτηση για τα ρομπότ αν σκέφτονται μόνα τους ή ακολουθούν οδηγίες, πώς λέγονται αυτές οι οδηγίες και ποιός τις δίνει, τα νήπια μετατρέπονται σε ρομπότ.Θέλουμε όλα τα ρομπότ μας να βάψουν με τον ίδιο τρόπο μια ζωγραφιά με σχήματα.Τα νήπια έκαναν  διάφορες προτάσεις για το πώς θα το πετύχουμε αυτό.Πρότειναν  να βλέπουν ο ένας από τον άλλο και να βάψουν όλοι με τα ίδια χρώματα.Ζωγράφισαν  λοιπόν όλοι με τα ίδια χρώματα.






Παρατηρήσαμε  τις ζωγραφιές .Είναι ίδιες;Τι έφταιξε και δεν είναι ίδιες αφού χρησιμοποιήσαμε όλοι τα ίδια χρώματα;Τα νήπια καταλάβαιναν τι έφταιγε αλλά δεν μπορούσαν να το εκφράσουν .'Ελεγαν δεν τα βάψαμε σωστά μέχρι που είπαν ότι δεν βάψαμε με το ίδιο χρώμα το ίδιο σημείο.Τότε αποφασίσαμε να ορίσουμε ποιο σχήμα θα βαφτεί με ποιό χρώμα και το σημειώσαμε πάνω στο χαρτί.







Χρησιμοποιώντας πάλι τα ίδια χρώματα  αλλά ακολουθώντας τον κώδικα των χρωμάτων ξαναχρωματίσαμε  την ίδια ζωγραφιά.



Παρατήρησαν ότι οι περισσότερες είναι ίδιες αλλά υπάρχουν και κάποιες που διαφέρουν.Αφαίρεσαν τις διαφορετικές λέγοντας ποια ήταν τα λάθη.




Ετσι είχαμε την ομάδα αυτών που ήταν  ίδιες και  ακολούθησαν  σωστά τον κώδικα, 


και την ομάδα αυτών που δεν ακολούθησαν σωστά τον κώδικα και ήταν διαφορετικές.

Τι θα συμβεί αύριο που θα αλλάξουμε θέση  στα χρώματα ;
Θα είναι ίδιες μεταξύ τους οι ζωγραφιές μας;
Θα είναι ίδιες με αυτές που φτιάξαμε σήμερα;

Συνεχίσαμε τον προβληματισμό μας για τον κώδικα.
Δύο παιδιά πλάτη με πλάτη χρησιμοποιώντας τα ίδια ακριβώς σχήματα τα βάζουν στη σειρά.







Παρατηρούμε και βλέπουμε ότι δεν τα έβαλαν με τον ίδιο τρόπο αν και είχαν τα ίδια σχήματα.

 Δίνουμε και στους δύο τον ίδιο κώδικα σχημάτων για να ακολουθήσουν.





Τι παρατηρούμε;Το έφτιαξαν ίδιο;Πώς το κατάφεραν αφού δεν έβλεπαν ο ένας τον άλλον;



Ποιος μας βοηθάει λοιπόν να κάνουμε το ίδιο χωρίς να βλέπουμε ο ένας τον άλλον;

Ο ΚΩΔΙΚΑΣ




2 σχόλια: